امروزه مدیریت برند و برندینگ اهمیتی دوچندان یافته‌است . در دنیای امروز که تصمیم‌گیری مشتریان براساس هر اطلاعاتی است که فورا در دسترسشان قرار گیرد،‌ روشی که سازمان‌ها خود را در نظر عموم به تصویر می‌کشند بسیار مهم و تاثیرگذار است. در حقیقت در بسیاری از موارد برند و تصویر سازمان اهمیتی برابر محصول دارد و این امر اثبات شده‌است که توانایی سازمان برای برندینگ موفق تاثیری برابر با کیفیت محصول یا دیگر دارایی‌ها بر فروش دارد. بنابراین در سال 2016 موفقیت یا شکست بسیاری از کسب‌و‌کارها به توانایی آن‌ها در برندینگ موفق خود بستگی دارد.

 ۱- به اهمیت نظرات مشتریان بیش از پیش توجه کنید.

زمانی که صحبت از مدیریت برند می شود، نظرات مشتریان نقشی کلیدی دارد. 89% مشتریان باور دارند که نظرات آنلاین درباره یک خدمت یا محصول قابل اتکا و درست است و 80% مشتریان اعتراف کرده‌اند که از خرید یک به دلیل اینکه نظرات بدی درباره آن خواندند خودداری کرده‌اند. همانطور که نظرات منفی به یک کمپانی ضربه می زند‌، ‌نظرات مثبت می تواند کمک زیادی برای یک سازمان جهت دستیابی به اهدافش فراهم آورد. 85% افرادی که با آن‌ها مصاحبه شد ادعا کرده‌اند که بیشتر تمایل به خرید محصولاتی دارند که سایر مشتریان نظرات خوبی درباره آن‌ها نوشته‌اند. این نمونه‌ها قدرت نظرات بدون سوگیری را نشان می‌دهد. مشتریان بسیار باهوش‌تر از گذشته شده‌اند و در نتیجه بازاریابی و تبلیغات قدرت کافی برای تاثیرگذاری بر مشتریان را ندارد. در سالیان گذشته، تبلیغات می‌توانست به طور موثری نظرات خریداران را درباره کمپانی و محصولاتش تغییر دهد. اما در سال‌های اخیر مشتریان نسبت به تبلیغات بسیار آگاه‌تر و در عین حال شکاک‌تر شده‌اند. مشتریان از نیات سازمان‌ها آگاه‌ شده‌اند و دیگر کمتر بازیچه دست آن‌ها می‌شوند. به همین دلایل خریداران دیگر چندان به سازمان‌ها و ادعاهای ساختگی آن‌ها درباره محصولات اعتماد ندارند. چیزی که خریداران به آن اعتماد دارند، تجربیات  دیگر خریداران است.

زمانی که یک مشتری،‌ نظر یا توضیحی درباره محصولات یک شرکت به اشتراک می‌گذارد، فرض سایر افراد این است که نظر او بی‌طرفانه و در نتیجه صادقانه است. بنابراین مشتریان به نظرات سایر مشتریان اعتماد بیشتری می کنند که این امر بیانگر اهمیت بالای نظرات مشتریان است. در این راستا اولین گام اهمیت دادن به مشتری و پیگیری اوست تا مطمئن شوید بهترین نظر را درباره شما دارد.

 ۲- تصویری که از خود ایجاد می کنید اساس همه چیز است.

اگر شما برندینگ نامناسبی داشته باشید،‌ فروش مناسبی نخواهید داشت، نمی توانید مشتریانتان را حفظ کنید و در نتیجه رشد ضعیفی خواهید داشت. برندینگ به معنای این است که شما چه تصویری نزد مشتریان و صنعت دارید. ارزش حقیقی محصول یا خدمتتان، ‌متاسفانه زیر لایه گمراه کننده رسانه،‌ مطبوعات و تبلیغات پنهان شده است. اگر می خواهید در سال 2016 برجسته باشید، باید بر برندینگ بیشتر از گذشته تمرکز کنید. تلاش کنید تصویری مناسب از خود ایجاد کنید. به نظرات مشتریان اهمیت دهید و آن‌ها را در کلیه وب سایت‌ها و شبکه های اجتماعی دنبال کنید. این نظرات به گونه ای بازخور تصویری هستند که شما تلاش دارید در ذهن مشتریان ایجاد کنید. در صورت امکان به این نظرات پاسخ دهید، تلاش کنید مشکلات آن‌ها را حل کنید و ابهامات خریداران را برطرف کنید.  با استفاده از ابزارهایی نظیر روابط عمومی آنلاین،‌ تولید محتوا و آنالیز رفتارها و نظرات مشتریان در شبکه های اجتماعی ، این امکان را برای سازمان‌ها فراهم سازید تا وفاداری مشتریانشان را هرچه بیشتر بدست آورید و رشدی بی سابقه در کسب و کارتان شاهد باشید.


. . .  ادامه دارد