آیا کویید 19 فرصت مناسبی است  برای رهبران فروش !!

در حال تغییر نحوه تعامل خریداران و فروشندگان B2B است. رهبران فروش زرنگ یاد می گیرند که چگونه خود را با حالت عادی بعدی وفق دهند.

 

بعد نزیک به یکسال و نیم که جهان با ویروس کویید 19 همراه شده است .

و متاسفانه زندگی و معیشت را در سراسر دنیا با چالش جدی روبرو کرده و همچنان در بسیاری از کشورها همچنان ادامه دارد.  در این مقاله قصد داریم از منظر دیگر به بررسی این موضوع بپردازیم.

اگرچه از پیامدهای اقتصادی وخیم آن سخن زیاد گفته شده است.و بر کسی این ضایعه پوشیده نیست.

ولی قطعا از منظر دیجیتال مارکتینگ پیامدهای خوشایندی برای آینده این صنعت به ارمغان آورده است. و این بستر، فرصت بسیار مناسب برای رهبران فروشی است که در مورد تعامل نوین فکر می کنند و برنامه ریزی می نمایند ، تا همچنان سلامت محور بودن مشتریانشان در اولویت اصلی باشد.

اعتقاد داریم که در یک نقطه انعطاف دیجیتال قرار گرفته ایم ، جایی که عملیات فروش B2B که رو به جلو است ، با آنچه قبل از همه گیری، همه گیر بود بسیارمتفاوت خواهد بود.

 

برای درک بهتر واکنش مشتریان و فروشندگان ، نظر شما را به  یک نظرسنجی از مشاغل B2Bمختلف در 11 کشور در 7 بخش و 14 بخش جلب می نماییم:

کویید19
 

;chart02کویید19 چارت03

 

نتایج سه موضوع برجسته را نشان می دهد:

 

  • خرج کردن:

در حالی که شرکت ها به طور کلی هزینه های خود را کاهش می دهند ، تعداد قابل توجهی در حال افزایش یا حفظ آن هستند که نرخ ها به اندازه شرکت ، و به استقرارشرکت در کدام نقطه از جهان بستگی دارد.

 

  • فروش دیجیتال :

شرکت های B2B تعاملات دیجیتالی را برای مشتریان خود دو به سه برابر بیشتر از تعاملات فروش سنتی افزایش داده اند.

  • کنترل از راه دور:

تقریباً 90 درصد از فروش به یک مدل فروش ویدیویی / تلفن / وب منتقل شده است ، و چنین شرایطی را در کسب و کارهای کشور خودمان هم مشاهده می نماییم که حتی بازار سنتی هم کم کم متوجه شده اند به ضرورت تغییر و معتقدند که این موثرتر از مدل های فروش استفاده شده قبل از COVID-19 است.

و این یعنی فرصت سازی و استفاده از تهدید کرونایی !!

 

امیدواریم که مدیران و رهبران فروش با هدایت صحیح، سازمان های خود از وضع موجود کمک کرده و با  پیمایش بحران فعلی با برنامه ریزی برای بهبود شرایط ، گام های بعد ی خود را همراه کویید 19 برنامه ریزی نمایند.

در مطلب بعدی بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم نمود.

 

  • Source :https://www.mckinsey.com/business-functions/marketing-and-sales/our-insights/the-b2b-digital-inflection-point-how-sales-have-changed-during-covid-19