هدف از راه اندازی باشگاه مشتریان

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

باشگاه های مشتریان با اهداف مختلفی راه اندازی می شوند. اولین هدف، افزایش دانش سازمان درباره مشتری است و از زمانی که مشتری در باشگاه ثبت نام می‌کند، به دنبال هر تماسی که با او برقرار می‌شود، سازمان، اطلاعات مفصلی در مورد موقعیت شخصی اعضاء، علایق و ساختار تقاضای آن‌ها دریافت می‌کند. تعامل مشتری برای عضویت در باشگاه به این امر بستگی دارد که آیا باشگاه مزایای متمایزی به او ارائه می‌دهد یا نه. دومین هدف راه اندازی باشگاه مشتریان، تبدیل مشتریان یک بنگاه اقتصادی به مشتریان وفادار و همیشگی است به نحوی که سایر برندها در حوزه مشابه کسب و کار نتوانند به سادگی تمایل مشتری به تغییر و مصرف کالاهایشان را برانگیزانند. سومین هدف از تاسیس باشگاه مشتریان کم کردن هزینه های تبلیغات است، تبلیغات عموماً برای نشان دادن یک کالا یا خدمات به عموم مردم یا اشخاص حقیقی یا حقوقی خاصی انجام می شود که معمولاً هزینه های بسیار بالایی دارد و انتظار می رود که بازخورد سریع داشته باشند. و اما در اکثر اوقات صاحبین مشاغل یا مسئولین تبلیغات، ندانسته پروژه های تبلیغاتی را راه اندازی می کنند که هیچ منطقی در آن ها وجود ندارد و فقط با این فکر انجام می شود که افراد بیشتری آنها را ببینند و از محصول یا خدمات آنها استفاده کنند. ولی به طور کلی هدف نهایی و اصلی مجموعه ها از تأسیس باشگاه مشتری بهبود سودآوری به وسیله جذب و حفظ مشتری می باشد.