Brand

امروزه، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و بازاریابی با یک معضل مواجه‌اند. فرمول‌های آزمایش‌شده و جواب‌داده برای به‌کارگیری برند در ایجاد فروش و کسب سهم بیشتر از بازار، ‌روزبه‌روز بی‌خاصیت‌تر می‌شوند و دیگر روی مصرف‌کنندگان اثری ندارند. این حقیقت تکان‌دهنده، حاصل تحقیقات پردامنه‌ای است که براساس مدل «ارزیابی ارزش برند» BAV به دست آمده است. این ، یک مدل تجربی برپایه  نظرسنجی از مصرف‌کنندگان در اقصی نقاط جهان است. به کمک این مدل می‌توان توضیح داد که برندها چگونه رشد می‌یابند، افول می‌کنند و باز احیا می‌شوند.

در خلال سال‌های 1993 تا کنون، این مدل ارزیابی، با برخورداری از بزرگترین پایگاه دادگان مالی و برند در جهان، به یکی از معتبرترین مدل‌های ارزیابی برند تبدیل شده است. پروفسور «فیلیپ کاتلر» در گردهمایی رهبران بنگاه‌های اقتصادی در دبی در سال 2007 گفت: «برای اندازه‌گیری ارزش یک برند، راه‌های مؤثر اندکی وجود دارد، اما یکی از بهترین راه‌ها، مدل «ارزیابی ارزش برند» BAVشرکت است. و این مدل از قواعد جدید مدیریت برند می باشد.

قواعد جدید مدیریت برند:

  •          همه چیز رسانه است و همه چیز رسانه ای می شود.
  •         با مشتریان مثل سرمایه گذاران رفتار کنید.
  •         برند را به سرتاسر سازمان برانید.
  •          بازاریابی را به بالا دست استراتژی کسب و کار بازگردانید.
  •          صحیح عمل کنید، اما به هر ترتیب، عمل کنید.